Eindronde derde provinciale – Salamander H tegen Sokah G

Opstelling Salamander: Jan Carels (D6) – Bart Vandenbroucke (D6) – Prem Wadwha (D6) – Lucas Geeraerts (E0)

Opstelling tegenstander: Lode (D6) – Willy (D6) – Eric (E0) – Jean (E2)

Verloop: Lucas en Prem mogen de spits afbijten tegen respectievelijk Willy en Lode. Lucas neemt al bij al vrij vlot in 4 sets de maat van Willy en zet Salamander al goed op weg. Prem daarentegen heeft ook al snel door dat Lode een taaie klant zal worden voor iedereen. De eerste set verliest Prem nipt, de tweede kan hij nog winnen, maar vanaf de derde set is Lode opgewarmd en kan Prem alleen maar proberen aan te klampen. Zonder succes, de bordjes komen met 1-1 in evenwicht.

Aan Bart en Jan om tegen Jean en Eric de voorsprong waar te maken. Bart maakt het zichzelf lastig door de match niet al te serieus te nemen, maar desondanks (en ondanks wat gemorrel van Jean na een terechte opmerking over zijn opslag) kan Bart toch in 3 sets winnen. Jan heeft ook geen kind aan Eric en maakt er resoluut 3-1 van in het voordeel van Salamander.

Terug aan Prem en Lucas. Lucas kan niet tippen aan het zeer aanvallende spel van Lode en verliest in 3 sets. Prem verliest ook zijn eerste 2 sets tegen Willy, maar slaagt er in de derde set net op tijd in om het tij te keren. Ook de vierde set pakt hij en in de belle is het even spannend, maar neemt Prem toch voldoende afstand en wint uiteindelijk de match. Salamander op een 4-2 voorsprong.

Jan neemt dan heel vlot de maat van Jean en maakt er 5-2 van. Bart probeert hetzelfde te doen tegen Eric, maar slaagt er niet in om vlot in zijn spel te komen. De eerste set wint Bart nog wel zeer nipt, maar de volgende 3 gaan telkens naar Eric, waardoor de ruststand dus op 5-3 voor Salamander komt. Wat uiteraard al een zeer goed scenario is en waardoor Salamander dus vanuit een zetel kan spelen.

Na de pauze beginnen Prem en Lucas er weer aan. Lucas en Eric winnen elk snel een set, maar in de derde set wordt het zeer spannend tussen de beide spelers. Uiteindelijk trekt Lucas in de derde set aan het langste eind, wat bij Eric de veer een beetje doet breken en bij Lucas de bevrijding wat inzet. Hierdoor gaat de vierde set ook vrij snel naar Lucas en staat de 6-3 op het bord. Prem lijkt initieel geen probleem te hebben met Jean, maar moet toch 1 set inleveren door een combinatie van onoplettendheid en wat pech, maar uiteindelijk wint Prem in 4 sets en maakt hij er dus 7-3 van. De beurt gaat dus weer naar Jan en Bart

Jan heeft geen kind aan Willy en stuurt hem snel wandelen na 3 zeer vlotte sets. Salamander kan dus bijna niet meer verliezen, alleen een totale instorting van de ploeg zou dit rampscenario nog kunnen doen uitkomen. En zover willen we het niet laten komen. Op het moment dat Jan klaar is met zijn match, is bij Bart juist de tweede set gedaan, Lode won de eerste en Bart de tweede. Dit is een duidelijke clash tussen 2 stijlen: een aanvallende speler als Lode, die resoluut voor elke bal wil gaan en een verdedigende speler als Bart, die eerder speelt om de bal langer op tafel te houden dan de tegenstander. Dit levert heel wat spectaculaire punten op, zeker gezien geen van beide ook maar 1 duimbreedte wilt toegeven aan de andere. Bart wint de derde set, maar Lode de vierde. Een belle zal dus voor de beslissing moeten zorgen. Hierin nog steeds hetzelfde spelverloop, al probeert Bart af en toe vanuit de rughand toch zelf het punt te maken, met wisselend succes. Maar hierdoor kruipt hij wel in het hoofd van Lode, die angstvallig uit de rughand van Bart probeert te blijven en daardoor iets vaker in de fout begint te gaan. Met 11-8 en een oerkreet trekt Bart de belle en dus de match en de promotie naar zich en de ploeg toe.

Conclusie: een zeer leuke match tegen een tegenstander die op papier geen probleem zou mogen opleveren. Een perfect orgelpunt voor deze eindronde en dit seizoen voor de H-ploeg. Aan het begin van het seizoen was de instelling om een zorgeloos seizoen in de middenmoot te draaien, maar gaandeweg konden en moesten de ambities naar boven bijgesteld worden en kregen we de kans om promotie via deze eindronde af te dwingen. Over de 2 matchen in de eindronden hebben we bewezen dat we deze kans dubbel en dik verdienden en we hebben ze dan ook met overtuiging verzilverd. Volgend jaar op avontuur in derde provinciale!

Welkom op onze nieuwe website!