Hulshout A – Salamander D

Voor Hulshout A was het de laatste wedstrijd, niet alleen van dit seizoen, maar ook van het bestaan van de club, want ze houden het voor bekeken.

Voor Salamander D was deze wedstrijd nog bepalend voor de eindrangschikking. Namelijk een tweede plaats en eindrondes die mogelijk recht geven op promotie naar 1e provinciale.

Bij Hulshout A, twee toppers, Rob Wuyts C0 en Christiaan Bruynseels C2, als 3e en 4e speler brachten zij Wim Van Vlasselaer D0 en Marc Peeters D0.

Salamander D, Dirk Levens en Maarten Plessers C2, Joeri Vanzeebroeck C6 en Pieter Carels D6.

Het werd geen makkelijke wedstrijd, een stenen vloer in een zaal boven een zwembad, tropische temperatuur en weinig zuurstof.  Toch wel een serieus thuisvoordeel.

De eerste wedstrijden waren in het voordeel van Salamander, Maarten en Dirk winst tegen beide D0’en van Hulshout en Joeri die al direct de toon zet met winst tegen kopman Rob Wuyts.

Hulshout plaatste een serieuze tussenspurt, zij behaalden een perfecte 4/4, met pijnlijke nederlagen van Maarten en Dirk tegen de andere D0’en.

Tijdens de pauze stonden de bordjes al 5-3 in het voordeel van Hulshout. Kon Salamander dat nog terug ophalen?

Pieter Carels, nipt verlies in de belle (9-11) tegen Wim Van Vlasselaer.

Joeri, winst tegen Marc Peeters en opnieuw 2 wedstrijden voorsprong voor Hulshout.

Ging die 2e plaats nog verloren gaan in de rangschikking?

Na een inhaalbeweging van Salamander, konden we toch weer aanpikken met 7-7, na winst van Maarten tegen Rob, Pieter tegen Marc en Joeri tegen Wim.

Nummer 1 van Hulshout tegen nummer 1 van Salamander: Rob tegen Dirk.

Dirk moest het onderspit delven met -9, -10, -8 – een avond om snel te vergeten.

Maarten moest er ook aan geloven tegen Christiaan.

Beide kopmannen met 3/8 presteren te weinig, Pieter had zeker 2/4 verdiend, de enigste van de ploeg die kan zeggen dat hij beloond werd naar werk is Joeri met 3/4.

9-7 verlies – dus 2e plaats kwijt.

Of toch niet?

Achteraf bleek dat Gierle D minder zin had om de eindronde te spelen en 8-8 gelijk speelde op Virtus.

Dit is een heel vreemd seizoen geweest – er wou maar één team kampioen spelen en Gierle, normaal 2e sterkste team van de reeks heeft regelmatig punten laten liggen.

Er wacht nu een eindronde tegen Minderhout A – een zeer moeilijke wedstrijd.