Salamander F tegen Hallaar C

Opstellingen

Vrijdag 23 september: tweede match van het seizoen, thuis tegen Hallaar C
Opstelling Hallaar: Jasper (D0) – Steven (D0) – Robin (D0) – Robert (D2)
Opstelling Salamander: Peter (D0) – Jan (D4) – Bart (D6) – Christiaan (E0)

Eens zien of de F-ploeg de stunt van vorige week opnieuw kan waar maken.

Eerste matchen

Bart en Christiaan mogen de spits afbijten, Bart tegen Jasper en Christiaan tegen Steven. Beide volgen een gelijkaardig stramien in hun matchen: ze verliezen de eerste set nipt, de tweede zwaar, winnen de derde, maar verliezen de vierde terug nipt. Een combinatie van een te sterke tegenstander en zelf niet hun niveau kunnen overstijgen leidt tot 2 logische nederlagen. Aan Jan en Peter om te proberen de 0 van de tabellen te vegen. Jan moet hiervoor proberen voorbij Robert te geraken en Peter voorbij Robin. In de eerste 2 sets heeft Peter het nog knap lastig met Robin, hij verliest zelfs de tweede set. Maar vanaf set 3 heeft hij de strategie gevonden en kan hij naar een overwinning in 4 sets doorstomen. Jan slaagt er tegen Robert niet in om consistent te blijven spelen. Met momenten haalt hij het niveau dat we van hem verwachten, maar dan is hij het ineens weer kwijt en maakt hij rare keuzes. Het leidt tot een lange match, die pas in de belle met een 11-13 in het nadeel van Jan wordt beslist. Echt zonde, want hier zat meer in. 1-3 na de eerste 4 matchen.

Op zoek naar beterschap

Opnieuw aan Bart en Christiaan. Bart komt tegen Steven uit en vindt eigenlijk nooit een gepast antwoord op diens goede opslagen, hij gaat dan ook kansloos onderuit. Christiaan daarentegen legt Jasper het vuur aan de schenen, vooral door zelf resoluut voor de aanval te kiezen. Hij haalt hier ook de nodige successen mee en kan een belle afdwingen. Hierin kan hij niet blijven aanknopen met de juiste topspins en verliest hij dus ook zijn tweede match, maar mag hij wel trots zijn op het spel dat hij ten berde heeft gebracht. Over naar Peter en Jan, die tegen Robert en Robin respectievelijk ook op zoek gaan naar (verder) succes. Peter heeft geen kind aan Robert en stuurt hem in 3 droge sets wandelen. Jan daarentegen blijft met zichzelf worstelen en wisselt ook nu weer goede met slechte momenten af tegen Robin. In de eerste set kan zo enkel maar aanklampen, maar verliest hij ze wel, in de tweede gaat hij los over Robin. De derde set wordt een nagelbijter die nipt naar Robin gaat en de vierde nipt naar Jan, dus ook Jan zijn tweede match gaat naar een belle. Ook deze blijft lang spannend, maar uiteindelijk gaat Jan strijdend ten onder, het zit hem vanavond duidelijk niet mee. 2-6 aan de pauze.

Proberen toch iets uit de brand te slepen

Na een korte pauze nemen Bart en Christiaan weer de handschoen op. Christiaan mag zich met Robin meten, maar moet al snel zijn meerdere erkennen. Bart kan aanvankelijk zijn voet naast die van Robert zetten en kan zelfs de derde set winnen. Maar in de vierde set zakt hij dan volledig door het ijs en gaat hij kansloos ten onder, jammer want hier leek meer in te zitten. Aan Jan en Peter om te proberen een gelijkspel mogelijk te houden. Jan moet hiervoor proberen Jasper te verslagen en Peter moet proberen voorbij Steven te geraken. Jan kan tegen Jasper onvoldoende een vuist maken en moet na 4 sets zijn meerdere erkennen. Peter heeft het ook zeer lastig tegen Jimmy en heeft ook het geluk niet aan zijn kant. Hierdoor krijgen we een vierde belle van de avond nadat Peter de eerste en de derde set vrij vlot wint en de tweede en de vierde nipt (en met wat pech/geluk voor Steven) verliest. Ook deze belle blijkt een dubbeltje op zijn kant, maar uiteindelijk valt het verkeerd voor Peter en verliest hij de match. 2-10 bij het ingaan van de laatste matchen.

Het kalf is verdronken in de belles

Bart en Christiaan gaan in hun laatste matchen proberen de 0 van hun statistieken weg te halen. Bart bekampt daarvoor Robin, maar komt er in de eerste 2 sets niet aan te pas. In de derde set kan hij dan toch een vuist maken en een vierde set afdwingen, maar in die vierde set kan hij de lijn niet doortrekken. Christiaan kent aanvankelijk een gelijkaardig verloop: hij komt er in de eerste 2 sets ook nauwelijks aan te pas, kan dan de derde set ook nipt winnen. Daar eindigt de gelijkenis dan wel, want Christiaan slaagt er wel in de goede lijn door te trekken en de vierde set vlot te winnen. In de vijfde (!) belle van de avond is het dan voor het eerst een Salamander die aan het langste eind trekt en Christiaan kan trots zijn op het feit dat hij een D2 pakt. Jan en Peter gaan ook proberen de score wat te verzachten. Jan moet hiervoor Steven kloppen, maar wordt jammer genoeg overklast en gaat in 3 sets ten onder. Het omgekeerde vergaat Peter, hij heeft in de tweede set wel last met Jasper, maar wint zijn laatste match al bij al vrij vlot in 3 sets.

4 Salamanders, 2 wel op de afspraak, 2 (nog) niet

Een op papier logische nederlaag voor de F-ploeg, al waren er kansen om er meer uit te halen. Bart kon zijn niveau van de vorige match niet aanhouden en ook Jan is nog zoekende naar zijn betere niveau. Peter en Christiaan waren dan weer wel op de afspraak en zorgden er voor dat de Salamander(s) toch een paar matchen konden laten noteren. De volgende match komt er al snel, op verplaatsing bij Walem en ook daar zal een loodzware opdracht wachten.

Welkom op onze nieuwe website!