Walem A tegen Salamander F

Opstellingen

Maandag 26/09/2022: uitmatch op Walem
Opstelling Walem: Tuur (D0) – Glenn (D0) – Patrick (D0) – Wim (D0)
Opstelling Salamander: Jan (D4) – Bart (D6) – Matthew (D6) – Joseph (E0)

Door een aantal problemen in de planning van de F-ploeg staat er een compleet vertimmerd viertal op papier, hopelijk kunnen zij er toch iets van bakken.

De match begint

Bart en Jan beginnen er aan, Bart tegen Wim en Jan tegen Patrick. Bart is duidelijk nog niet wakker tegen Wim en laat hem te veel in zijn geliefkoosde kamikaze stijl komen, zonder gepaste antwoorden te vinden. Een snelle nederlaag in 3 sets dus. Jan vergaat het tegen Patrick dan veel beter, hij begint bij vlagen zijn betere spel terug te vinden en kan zich in 3 sets ontdoen van Patrick. Joseph en Matthew komen nu aan de beurt tegen Glenn en Tuur respectievelijk. Beiden kunnen bij momenten volgen en winnen wel wat punten, maar nooit genoeg om aanspraak te maken op een set of meer. 3-1 voor Walem na de eerste 4 matchen.

Weeral op achtervolgen aangewezen

Bart en Jan gaan weer op zoek naar meer. Bart begint goed tegen Patrick en wint de eerste set, maar dan past Patrick zijn spel ietwat aan om Bart beter te counteren en wint Patrick de volgende 2 sets. In de vierde set kan Bart dan weer iets meer zelf de punten sturen, maar heeft Patrick een overdosis geluk aan zijn kant, waardoor hij de set en de match kan winnen. Jammer, want Bart leek vertrokken en moest dit een belle geworden zijn, had hij die over de streep kunnen trekken. Jan en Wim maken er een spektakelstuk van met 5 omtert niptste sets. Jan kan de eerste 2 winnen en Wim de volgende 2. in een absolute thriller en slijtageslag tijdens de vijfde set, trekt Wim uiteindelijk aan het langste eind bij een stand van 12-10. het resultaat was er niet helemaal naar, maar Jan kan toch al tevreden zijn met zijn niveau van de avond. Joseph en Matthew gaan in hun volgende matchen op zoek naar een eerste setwinst (of meer). Maar ook nu blijken Tuur en Glenn te sterk en slagen ze er niet in om aanspraak te maken op meer dan verliezen in 3 droge sets. 7-1 voor Walem bij de pauze.

Mathematisch kan het nog

Na de pauze zetten Joseph en Matthew hun zoektocht verder. Joseph kan voor het eerst een set winnen tegen Patrick, maar kan hier niet op verder bouwen en gaat uiteindelijk in 4 sets ten onder. Hij had nog wel kansen in de derde en vierde set om meer uit de brand te slepen, maar op de cruciale momenten was Patrick iets beter bij de les. Matthew kan in de eerste 2 sets zijn voet naast die van Wim zetten en verliest telkens zeer nipt, maar in de derde set is hij duidelijk even afwezig en gaat hij zwaar de boot in. Het verlies kan niet meer afgewend worden, dus speelt ieder nog voor zijn eigen kaart. Bart speelt aanvankelijk zeer goed mee tegen Tuur, al moet hij de eerste sets met 14-12 en 13-11 aan Tuur laten. De derde set pakt Bart dan redelijk vlot en hij lijkt vertrokken. Maar in de vierde set kent hij wat pech in de afwerking en gaat hij dus strijdend ten onder in 4 sets, ook hier zat meer in. Jan verliest ook de eerste 2 sets nipt tegen Glenn, maar kan in de derde set niet meer de gepaste antwoorden vinden en dus de match in 3 sets naar Glenn. 11-1 en een blammage dreigt.

Redemption

Ook in zijn laatste match tegen Wim kan Joseph de eerste set winnen. Maar vanaf de tweede set tapt Wim uit een ander vaatje en geeft hij Joseph niet meer de kans om meer te halen. Matthew slaagt er ook in om tegen Patrick een set te pakken en ligt ook in de derde set lang op voorsprong. Maar hij kan het uiteindelijk niet binnen halen, wat Patrick in de vierde set vleugels geeft om de match te winnen. Aan Bart en Jan om de score alsnog wat te milderen. Bart moet hiervoor Glenn zien te verlagen. In plaats van vol voor de aanval te kiezen, grijpt Bart terug naar een meer verdedigende en uitgekookte aanpak. Deze keuze rendeert, want Glenn slaagt er niet in om het tafelspel van Bart goed te lezen en kijkt al snel tegen een achterstand van 2 sets aan. In de derde set verliest Bart dan even zijn concentratie en kan Glenn terug in de match komen, maar in de vierde set is Bart terug op de afspraak en rijgt hij een tweede D0 aan zijn degen. Jan en Tuur maken er een waar spektakelstuk van waarin beide spelers echt op niveau aan het spelen zijn. Exponent hiervan is de tweede set, die Jan met 21-19 (!!!!!!!) wint. Uiteindelijk trekt Jan in een belle aan het langste eind en met een luide kreet viert hij zijn tweede overwinning van de avond.

De omstandigheden zaten tegen, kansloos verloren met enkele lichtpuntjes

Het was niet makkelijk om een ploeg voor deze match bij elkaar te krijgen, maar uiteindelijk is dat toch al gelukt. Joseph en Matthew moeten nog wat leergeld betalen voordat ze op dit niveau echt mee zouden kunnen, maar kunnen toch tevreden zijn met wat ze vanavond hebben gepresteerd. Ze werden nooit echt weggespeeld en konden het hun tegenstanders telkens moeilijk maken. Bart mag tevreden zijn met zijn overwinning, ook al zat er zeker een tweede in. Ook Jan is blij dat hij vanavond (en zeker in de laatste match) terug zijn normale niveau kon terugvonden en aanhouden. Dus ondanks de zware nederlaag kijkt elke Salamander op zijn manier toch tevreden terug op de wedstrijd, zeker na een leuke verbroedering met wat eten en een goed drankje.

Welkom op onze nieuwe website!